נתניהו: "נאפשר הטבות למחוסנים באמצעות הדרכון הירוק"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "נאפשר הטבות למחוסנים באמצעות הדרכון הירוק"

    ראש הממשלה סקר בפתח ישיבת הממשלה את התוכנית התלת שלבית לחזרה לשגרה בישראל, סגירת השמיים והגבולות, ואח"כ פתיחה מדורגת של המסחר והשירותים. באמצעות הדרכון הירוק יוכלו המתחסנים בלבד להיכנס למסעדות, בריכות ובתי מלון. בנוסף, יעבור חוק להעברת מידע לרשויות על אזרחים שלא התחסנו

    צילום: פלאש 90
    13:21
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on יעל שבח: "גם לאלמנה וותיקה יש עוד דרך ארוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת קבינט הקורונה לתוכנית היציאה מהקורונה והחזרה לשגרה, לדבריו, "אנחנו רואים התחלה של ירידה בנתוני התחלואה וזהו סימן טוב. עם זאת, עלינו לנהוג בזהירות ולפתוח את המשק בהדרגה" הזהיר נתניהו.

    ראש הממשלה סקר בישיבה את המצב בעולם ואמר, "אנחנו מתאימים את התכנית שלנו ליציאה למוטציה הבריטית שמכה בכל העולם. אני מבקש מכם לראות מה קורה במדינות שרק לאחרונה היוו מודל ומופת כביכול לטיפול בקורונה, בניו זילנד, בגלל שלושה נדבקים מאומתים סוגרים את העיר אוקלנד סגר מלא. באוסטרליה, בגלל כמה מאומתים סוגרים את מדינת ויקטוריה כשישה מיליון איש, ביוון סגרו את אתונה", עם זאת הבהיר נתניהו כי "בגלל היתרון של החיסונים שלנו שהבאנו לארץ אנחנו לא צריכים ללכת למקומות האלה".

    ראש הממשלה פרס את התוכנית ליציאה מהמגיפה המורכבת משלושה חלקים: "ראשית, שמירה הדוקה על גבולות המדינה, בים, באוויר וביבשה. יתכן שנידרש גם להתאמות מסוימות דווקא בתחום האוויר. שנית, פתיחה הדרגתית של הכלכלה באמצעות דרכון ירוק".

    עוד הוסיף נתניהו, "אנחנו נפתח את המשק בשני שלבים: שלב ראשון, החל מהשבוע הבא. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן, אנחנו נאפשר הטבות למחוסנים כך שיוכלו להיכנס לבתי מלון, למוזיאונים, למופעי תרבות, מסעדות, בריכות, לקניונים, למשחקי כדורגל וכדורסל, טיסות לחו"ל ועוד. עם הדרכון הירוק חוזרים לחיים".

    ראש הממשלה חזר על המטרה בהשגת ייעד החיסונים ואמר, "שלישית, מבצע לאומי לחיסון גילאי ה-50 פלוס שעדיין לא התחסנו. אני מזכיר לכם את הנתון הדרמטי ביותר, 97% מהמתים ו-93% מהחולים קשה נמצאים בקבוצה זו".

    הנתונים האמיתיים על אלה שלא חוסנו, "לצערנו אמר נתניהו שרי הבריאות והפנים בישרו לי הבוקר, שלאחר בדיקה חוזרת בנתונים התברר "שמספר אלה שלא התחסנו מגילאי 50+ הוא לא 350 אלף איש כפי שחשבנו, אלא 570 אלף. זה עדיין מספר גדול מאוד וצריך לחסן אותם מייד".

    בכדי להילחם בתופעה של סרבני החיסונים אמר נתניהו "אנחנו נביא לממשלה חקיקת בזק שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אלה שלא התחסנו ובכך לעודד אותם להתחסן ולהציל חיים".

    בסיום דבריו סיכם ראש הממשלה את עיקרי התוכנית, "התכנית הזו של שלושת השלבים, שמירה על הגבולות, פתיחת המדינה בהדרגה בדרכון ירוק וחיסון מואץ של בני ה-50 ומעלה תביא לכך ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה".

     

     

     



    0 תגובות